من از تو چه می دانستم…هیچ!: معرفی فیلم Perfect Strangers

من از تو چه می دانستم…هیچ!: معرفی فیلم Perfect Strangers

غریبه‌های تمام‌عیار یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ایتالیایی سال ۲۰۱۶ است که در گیشه‌ی داخلی بیش از شانزده میلیون یورو فروخت و موفقیت‌های نسبتاً خوبی هم در سطح محافل هنری و جشنواره‌های کوچک‌تر سینمایی به دست آورد که از آن جمله می‌توان به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه در جشنواره‌های تریبکا و قاهره اشاره کرد. البته این جوایز به طور طبیعی با توجه به کیفیت دیگر آثار حاضر در بخش رقابت بین‌الملل این جشنواره‌ها به این فیلم رسیده است چون بزرگترین مشکلی که در ساختار غریبه‌های تمام‌عیار به چشم می‌آید، به بخش سوم و پایان‌بندی فیلم‌نامه برمی‌گردند که در ادامه به این نقطه‌ضعف‌های داستانی اشاره خواهد شد.
غریبه‌های تمام‌عیار ایده‌ی داستانی جذابی دارد که به‌سرعت هر تماشاگری را با فیلم همراه می‌کند و به‌واسطه‌ی گسترش درست موقعیت داستانی و میزانسن‌های دقیق فیلم‌ساز، محدودیت موقعیت و تک‌لوکیشنی بودن فیلم به چشم نمی‌آید. فیلم با نمایش سه خانواده و سه زوج مختلف در خانه‌های‌شان آغاز می‌شود و خلاقیت و توانایی پائولو جنووِزه در مقام کارگردان خیلی زود جلوه می‌کند. دایره‌ی معرفی شش مرد و زنی که سه زوج داستان را تشکیل می‌دهند با یک مرد آغاز می‌شود و با مرد دیگری به پایان می‌رسد؛ و چه جالب که با «مخفی‌کارترین» شروع می‌شود و با «موجه‌ترین» بسته می‌شود. اولین مرد، درِ کمد لباس را باز می‌کند و دوربین با قرار گرفتن در تاریکی و نمایش هجوم روشنایی، نوید یک افشاگری «اساسی» را در مورد او می‌دهد. اما مردی که دایره‌ی معارفه‌ی ابتدایی شخصیت‌ها با او کامل می‌شود، تنها شخصیتی است که در چهارچوب در یا کُمدی (تنگنایی) دیده نمی‌شود و حتی خطوط افقی پشت سرش را می‌توان در تضاد با موقعیت دیگران تعبیر کرد و از همین جا می‌توان حساب او را پاک‌تر از دیگران دانست. جدایی و تک‌افتادگی شخصیت‌ها از همین ابتدا آن‌ها را به عنوان ساکنان جزیره‌های تنهایی نشان می‌دهد و حتی اگر تصویرشان در کنار هم قرار می‌گیرد (مانند مادر و دختر میزبان که در آینه‌های جداگانه‌ای کنار هم دیده می‌شوند) یا با هم در یک قاب دیده می‌شوند، هم‌چنان قاب دیگری آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا محدودیت و ناپایداری موقعیت فعلی تبیین شود. غریبه‌های تمام‌عیار پس از معرفی ابتدایی شخصیت‌های اصلی به تصویری شبانه از شهری می‌رسد که آدم‌های داستانش در آن زندگی می‌کنند و به این شیوه، این آدم‌ها و وضعیت‌شان را به کل جامعه تعمیم می‌دهد.

خلاصه داستان: هفت دوست قدیمی بعد از مدت‌ها برای صرف شام دور هم جمع می‌شوند و تصمیم می‌گیرند تا برای خوشگذرانی و اثبات اینکه هیچ کدام چیزی برای پنهان کردن از بقیه ندارد پیام‌ها و تماس‌های یکدیگر را در طول شب مرور کنند…


غریبه‌های تمام‌عیار
غریبه های تمام عیار
Perfect Strangers
کارگردان: پائولو جنووِزه
نویسنده: جنووزه، فیلیپو بولونیا، پائولو مامینی، پائولو کوستلا و رولاندو راولو
بازیگران: مارکو جالینی (روکو)، آلبا رورواشر (بیانکا)، آنا فوگلیئتا (کارلوتا)، جوزپه باتیستن (پِپه) و…
ژانر: درام، کمدی
زمان: 97 دقیقه
سال ساخت:2016
کشور: ایتالیا

 


تیزر فیلم غریبه‌های تمام‌عیار با زیرنویس فارسی اختصاصی پتریکور:

Latest

Read More

Comments

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
نام خود را وارد کنید

eight + twelve =