من از تو چه می دانستم…هیچ!: معرفی فیلم Perfect Strangers

من از تو چه می دانستم…هیچ!: معرفی فیلم Perfect Strangers

غریبه‌های تمام عیار یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ایتالیایی سال ۲۰۱۶ است که در گیشه‌ی داخلی بیش از شانزده میلیون یورو فروخت و موفقیت‌های نسبی خوبی را هم در سطح محافل هنری و جشنواره‌های کوچک سینمایی به دست آورد که از آن جمله می‌توان به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه در جشنواره‌های تریبکا و قاهره نام برد.
غریبه‌های تمام‌عیار یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ایتالیایی سال ۲۰۱۶ است که در گیشه‌ی داخلی بیش از شانزده میلیون یورو فروخت و موفقیت‌های نسبی هم در سطح محافل هنری و جشنواره‌های کوچک‌تر سینمایی به دست آورد که از آن جمله می‌توان از کسب جوایز بهترین فیلم‌نامه در جشنواره‌های تریبکا و قاهره نام برد. البته این جوایز به طور طبیعی با توجه به کیفیت دیگر آثار حاضر در بخش رقابت بین‌الملل این جشنواره‌ها به این فیلم رسیده است چون اولین مشکل‌هایی که در ساختار غریبه‌ها… به چشم می‌آیند به بخش سوم و پایان‌بندی فیلم‌نامه برمی‌گردند که در ادامه به این نقطه‌ضعف‌های داستانی اشاره خواهد شد.
غریبه‌ها… ایده‌ی داستانی جذابی دارد که به‌سرعت هر تماشاگری را با فیلم همراه می‌کند و به‌واسطه‌ی گسترش درست موقعیت داستانی و میزانسن‌های دقیق فیلم‌ساز، محدودیت موقعیت و تک‌لوکیشنی بودن فیلم به چشم نمی‌آید. فیلم با نمایش سه خانواده و سه زوج مختلف در خانه‌های‌شان آغاز می‌شود و خلاقیت و توانایی پائولو جنووِزه در مقام کارگردان خیلی زود جلوه می‌کند. دایره‌ی معرفی شش مرد و زنی که سه زوج داستان را تشکیل می‌دهند با یک مرد آغاز می‌شود و با مرد دیگری به پایان می‌رسد؛ و چه جالب که با «مخفی‌کارترین» شروع می‌شود و با «موجه‌ترین» بسته می‌شود. اولین مرد، درِ کمد لباس را باز می‌کند و دوربین با قرار گرفتن در تاریکی و نمایش هجوم روشنایی، نوید یک افشاگری «اساسی» را در مورد او می‌دهد. اما مردی که دایره‌ی معارفه‌ی ابتدایی شخصیت‌ها با او کامل می‌شود، تنها شخصیتی است که در چهارچوب در یا کُمدی (تنگنایی) دیده نمی‌شود و حتی خطوط افقی پشت سرش را می‌توان در تضاد با موقعیت دیگران تعبیر کرد و از همین جا حساب او را پاک‌تر از دیگران دانست. جدایی و تک‌افتادگی شخصیت‌ها از همین ابتدا آن‌ها را به عنوان ساکنان جزیره‌های تنهایی نشان می‌دهد و حتی اگر تصویرشان در کنار هم قرار می‌گیرد (مانند مادر و دختر میزبان که در آینه‌های جداگانه‌ای کنار هم دیده می‌شوند) یا با هم در یک قاب دیده می‌شوند، هم‌چنان قاب دیگری آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا محدودیت و ناپایداری موقعیت فعلی تبیین شود. غریبه‌ها… پس از معرفی ابتدایی شخصیت‌های اصلی به تصویری شبانه از شهری می‌رسد که آدم‌های داستانش در آن زندگی می‌کنند و به این شیوه، این آدم‌ها و وضعیت‌شان را به کل جامعه تعمیم می‌دهد.

خلاصه داستان: هفت دوست قدیمی بعد از مدت‌ها برای صرف شام دور هم جمع می‌شوند و تصمیم می‌گیرند تا برای خوشگذرانی و اثبات اینکه هیچ کدام چیزی برای پنهان کردن از بقیه ندارد پیام‌ها و تماس‌های یکدیگر را در طول شب مرور کنند…


غریبه های تمام عیار
غریبه های تمام عیار
Perfect Strangers
کارگردان: پائولو جنووِزه
نویسنده: جنووزه، فیلیپو بولونیا، پائولو مامینی، پائولو کوستلا و رولاندو راولو
بازیگران: مارکو جالینی (روکو)، آلبا رورواشر (بیانکا)، آنا فوگلیئتا (کارلوتا)، جوزپه باتیستن (پِپه) و…
ژانر: درام، کمدی
زمان: 97 دقیقه
سال ساخت:2016
کشور: ایتالیا

لینک دانلود فیلم Perfect Strangers با کیفیت 720p
زیرنویس فارسی

 

 


تیزر فیلم غریبه های تمام عیار با زیرنویس فارسی اختصاصی پتریکور:

Latest

درباره «ویتالینا وارلا» نوشته ژاک رانسیر

اصل این متن به زبان فرانسه در شماره صد و پانزدهم مجله ترافیک در سپتامبر 2020 منتشر شده و ترجمه‌ی زیر از برگردانِ انگلیسی...

تحول شخصیت در فیلم «پرنده رنگین» ساخته‌ واتسلاو مارهول

واهمه‌های با نام و نشان! واتسلاو مارهول در آخرین فیلم خود، پرنده رنگین که بر اساس رمانی به همین نام اثر یرژی کوشینسکی ساخته‌شده، داستانِ...

کنکاش ناتمام ساعدی

غلامحسین ساعدی از «بادِ جن» تا «دایره مینا» اینکه حضور غلامحسین ساعدی در سینمای ایران باعث پیدایش «موج نوی سینما» و یا بخشی از دگرگونی‌های...

گفتگو با کوئنتین تارانتینو؛ زندگی و مرگ در لس آنجلس

شاید تصور آنکه دو نامِ به‌ظاهر متناقض برگرفته از دو سنت سینمایی متفاوت در کنار هم به‌عنوان محبوب‌ترین فیلم‌های یک مجله‌ی سینمایی فارسی‌زبان در...

بهترین فیلم‌های سال 2020 به انتخاب منتقدان و نشریات خارجی

این لیست به‌تدریج تکمیل می‌شود. بهترین فیلم‌های دهه (۲۰۱۹-۲۰۱۰) به انتخاب منتقدان بین‌المللی و نشریات خارجی بهترین فیلم‌های سال 2019 به انتخاب منتقدان...

نگاهی به فیلم «ناگهان درخت» ساخته‌ صفی یزدانیان

پسانوگرایی با طعم افسوس ایده‌های نظریِ سینما همان‌قدر که راهگشا هستند به همان اندازه می‌توانند مرزبندی اثر هنری را به محدوده‌ی خطرناکی سوق دهند که...

Read More

Comments

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
نام خود را وارد کنید