پادکست هفتم: آواز سیرن ها

پادکست هفتم: آواز سیرن ها

متن و صدا: بیتا جلیلی

گزیده ای از متن پادکست هفتم:
 در سیسیل زن ها حتی از شات گان هم خطرناک ترند. این جمله حالا برایش خنده دار بود. با خودش می گوید دنیای بی خطر عجب جای مزخرفی است. خیلی وقت بود زنی ندیده بود. مدت ها بود که اصلا کس دیگری غیر از خودش را ندیده بود. خودش را هم شاید در همان آخرین روز جهان گم کرده بود.
وقتی مدتی مطلقا تنها باشی و تنها بمانی، حتی دیگر نمی دانی چه مدت است که تنهایی. زمان یک مفهوم گروهی است. آدم ها کارهایشان را با هم تنظیم می کنند.
تنهایی اش، تمام واژه ها و مفاهیم و نیازهایش را مثل قطعه های دومینو پشت سرش خراب می کرد و از معنا تهی می ساخت. طبیعت اما فراتر از زمان ها و اتفاقات، به کار زایش و رویش و مرگ و نابودی اش مشغول بود. طبیعت وحشی که انگار دیگر جایی برای انسان نداشت و حالا به این آخرین بازمانده اش هم اعلام جنگ، برای پس گرفتن اراضی از دست رفته اش داده بود. دنیا مدت ها بود که جهنم شده بود. جهنمی که آب تمام اقیانوس ها و دریاها هم عطشش را فرو نمی نشاند.
برای شما فرقی نمی کند که نامش چیست و از کجاست چون این ها هم قرارداد هایی هستند که با دنیای انسانها تمام می شوند. اما من برایتان می گویم که نامش پیترو است و دنیایش را از ایتالیا یا دقیق تر بگویم از سیسیل شروع کرده است…

Latest

Read More

Comments

10 دیدگاه

  1. سلام. پادکست آواز سیرن ها بسیار تحسین برانگیز بود. نثر روان و تاثیر گذار. بسیار لذت بردم. با صدای سرکار خانم جلیلی خوانده شده؟

      • سلام.
        قدردانی و تشکر، کمترینی‌ست که می‌تونم ابراز کُنم. از تمامِ زحمات‌تون برای نَشرِ تک‌به‌تکِ مطالبِ این نشریه متشکرم؛ با آرزوی تَن‌دُرُستی برای همه‌ی اعضای این گروه حرفه‌ای، بُزُرگ‌وار وَ مهربان. برقرار باشید.مرسی.
        مهیار

    • درود بر شما. چرا پادکستتون در اپ‌های پادکست‌گیر در دسترس نیست؟

      • سلام؛ چون تعداد پادکست‌های ما تا به حال کم بوده، صرفا در سایت بارگذاری شده. با افزایش نسبی انشاالله در اپ‌های مختلف هم آپلود میشه. ممنون

  2. درود بر خوبان روزگار
    بسیار غذت بردم از خوانش متن. سپاسگزارم از شما

  3. درود بر خوبان روزگار
    بسیار لذت بردم از خوانش متن. سپاس‌گزارم از شما. آرزو می‌کنم همیشه پربار باشید برای سرزمین خود

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
نام خود را وارد کنید

eighteen − 17 =