ویدیو: جلسه پرسش و پاسخ با عباس کیارستمی در دانشگاه ایندیانا

ویدیو: جلسه پرسش و پاسخ با عباس کیارستمی در دانشگاه ایندیانا

این جلسه‌ی پرسش و پاسخ در سالن سینمای دانشگاه ایندیانا (IU Cinema) و به عنوان آخرین برنامه از مجموعه برنامه‌های بررسی سینمای عباس کیارستمی که با نمایش 10 فیلم از او همراه بود، در تاریخ هفتم آوریل سال 2014 برگزار شد. در کنار آثار کیارستمی، دو فیلم دیگر هم در طول این مجموعه برنامه به نمایش درآمد که یکی «آشنایی با لیلا» ساخته‌ی عادل یراقی با فیلمنامه‌ای از کیارستمی و دیگری مستند «عباس کیارستمی؛ یک گزارش» ساخته‌ی بهمن مقصودلو بود. در این گفتگو کیارستمی به زبان فارسی صحبت می‌کند و عادل یراقی سخنان او را برای حضار ترجمه می‌کند. در این گفتگو ریچارد پنیا مدیر سابق انجمن فیلم مرکز لینکلن و از مدیران فستیوال فیلم نیویورک و استاد فعلی دانشگاه کلمبیا میزبان کیارستمی است. کمی بعد ویدیوی این گفتگو در دیسک بلوری فیلم «باد ما را خواهد برد» با عنوان «اشعارِ سینما» منتشر شد.

همچنین به تازگی مرکز هنری واکر (Walker) که میزبان برگزاری مسترکلاس‌هایی با حضور بزرگان سینما از سال ۱۹۹۰ بوده، به دلیل شرایط ویژه‌ی این روزها که بسیاری را به دلیل ویروس کرونا خانه‌نشین کرده، تصمیم گرفته تا آرشیو این گفتگوها را در اختیار عموم قرار دهد. آرشیو این مسترکلاس‌ها شامل کلاس‌هایی با حضور عباس کیارستمی، انیس واردا، لئوس کاراکس، آپیچاتپونگ ویراستاکول، کلر دنی، مایک لی، بلا تار، ویم وندرس، پیتر گرین‌اوی، ورنر هرتسوگ، جین کمپیون، جیم جارموش و چهره‌های برجسته دیگر است که اغلب به صورت ویدیو و برخی دیگر به صورت صوتی منتشر شده‌اند.
فایل صوتی مصاحبه با عباس کیارستمی مربوط به گفت‌وگوی او با ریچارد پنیا در سال 1998 است. در این مصاحبه عباس کیارستمی به زبان فارسی صحبت می‌کند.

Latest

Read More

Comments

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
نام خود را وارد کنید

four − 3 =