معرفی فیلم حیوانات شبگرد (Nocturnal Animals)

معرفی فیلم حیوانات شبگرد (Nocturnal Animals)

دومین فیلم بلند تام فورد– طراح مُد معروف- با عنوان حیوانات شبگرد (Nocturnal Animals) تریلر روانشناختی نئونواری است که با امضای بصری ویژه اش فیلمی جذاب و در خور توجه از آب درآمده و می توان آن را در کنار فیلم خوب خرچنگ از قدر نادیده ترین فیلم های سال 2016 نامید. حیوانات شبگرد اقتباسی از رمان «تونی و سوزان» نوشته آستین رایت است که با دو روایت موازی به شکلی تو در تو و در هم تنیده به تصویر کشیده می شود و درباره ی سوزان، گالری‌دار ظاهراً موفقی است که زندگی شخصی و افکار پیچیده و به هم ریخته ای دارد که با خواندن رونوشتی از رمان منتشرنشده‌ی شوهر سابقش-تام- افکار و زندگی کاری و شخصی اش معنا و مفهوم دیگری می گیرند.
این فیلم در جشنواره‌ی ونیز جایزه‌ی بزرگ هئیت داوران را از آن خود کرد. در گلدن گلوب در رشته ی بهترین کارگردان و فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شد و جایزه‌ی بهترین نقش مکمل مرد را نیز از آن خود کرد. در اسکار سال گذشته نیز مایکل شنون نامزد دریافت جایزه بهترین نقش مکمل مرد شد که در رسیدن به مجسمه اسکار ناکام ماند.


Nocturnal Animals
کارگردان: تام فورد
بازیگران: ایمی آدامز،جیک جیلنهال، مایکل شنون و …
ژانر: تریلر، نئو نوار
مدت زمان فیلم: ۱۱۶ دقیقه
کشور: آمریکا
زبان: انگلیسی
تاریخ اکران: دسامبر 2016

لینک دانلود فیلم Nocturnal Animals با کیفیت 720p
لینک دانلود زیرنویس فارسی


تیزر فیلم حیوانات شبگرد با زیرنویس فارسی اختصاصی:

نظر منتقدان

در زمان اکران، منتقدان اغلب نگاهی مثبت به این فیلم سیاه و خشن داشتند و تیم بازیگری و اجرای کارگردان را ستودند.
منتقد هالیوود ریپورتر یکی از منتقدینی است که امتیاز ۱۰۰/۱۰۰ را به فیلم داده است. به نظر این منتقد، این فیلم ادای دینی است به سینمای دیوید لینچ، آلفرد هیچکاک و داگلاس سیرک.
“فیلمی فوق‌العاده، سیاه با تعلیق‌هایی روانشناسانه که هر بیننده‌ ای را در سالن سینما میخکوب می‌کند. سه داستان به هم گره‌ خورده‌ی فیلم گاه و بی گاه نقبی به هم می‌زنند و بیننده را از مشترکاتشان باخبر می‌کنند. فیلمی که ثابت می‌کند که تام فورد کارگردانی خارق‌العاده و داستان‌سرایی بی‌نظیر است.”
نظر منتقد گاردین این است که ” قطعاً فورد در این فیلم از حد انتظار هم فراتر رفته است. چیزی مهارنشدنی و ناهنجار درباره‌ی این فیلم وجود دارد که ملودرام، کمال و پیچیدگی را تلفیق کرده است”
منتقد راجر ایبرت معتقد است که این فیلم چه در فصل جوایز تحویل گرفته شود چه نه، قطعاً یکی از جالب‌ترین و بهترین فیلم‌های سال است. می‌گوید کمی گیج شده و فیلم را فیلمی استثنایی می‌داند، کاری پر جزییات و فیلمی که قرار است با بیننده بماند و جای پایش را بر ذهن آنان بگذارد.
منتقد رولینگ استون هم می‌گوید که فورد رمانی غیرقابل‌ تبدیل به فیلم را تبدیل به فیلمی بی‌نظیر کرده است. بازی بازیگران نیز بسیار قابل‌ توجه است. جیلنهال در هر دو نقش بسیار قابل‌ باور است و آدامز نیز سوزان را از دخترِ ایده آل‌ گرایِ جوان تبدیل به زنی میان‌ سال و واقع‌ گرا می‌کند که کارش واقعاً خوب است.

Latest

Read More

Comments

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
نام خود را وارد کنید

two × 5 =