معرفی فیلم «خانه‌ای که جک ساخت» ساخته‌ی لارس فون تریر

معرفی فیلم «خانه‌ای که جک ساخت» ساخته‌ی لارس فون تریر


«خانه ای که جک ساخت»، آخرین ساخته‌ی لارس فون تریر امروز، 14 دسامبر از شبکه‌ی نتفلیکس پخش می‌شود و طبیعتاً ساعتی بعد در دسترس ما برای دانلود قرار خواهد گرفت. فیلمی که مانند فیلم‌های دهه‌ی اخیر این کارگردان هم فیلم نامتعارفی است و هم حالتی بیمارگون دارد. فون تریر در این فیلم هم در همان دقایق ابتدایی تکلیفش را با تماشاچیان حول نمایش صریح خشونت روشن می‌کند به طوری که در طول اولین نمایش این فیلم در بخش خارج از مسابقه جشنواره کن بیش از صد نفر از حضار، سالن سینما را ترک کردند. این بار هم درست مانند باقی آثار فون تریر بعد از داگویل، بازتاب نظر منتقدان به دو دسته کاملا متفاوت تقسیم شده است. عده‌ی کمتری فیلم را ستایش کرده و این فیلم را راه بازگشت فون تریر به تخت سلطنت دانسته اند و عده‌ی بیشتری هم فیلم را مشمئز کننده، منزجز کننده و چندش‌آور و غیر قابل تحمل دانسته‌اند.
فون تریر در مصاحبه با گاردین در مورد آخرین فیلمش گفته است: “بسیار مهم است که همه ی آدم‌ها دوستت نداشته باشند، زیرا اگر مورد قبول همه باشید به این معنی است که شکست خورده اید. من هنوز هم مطمئن نیستم که آیا آنها به اندازه کافی از آن متنفر هستند یا نه. اگر این فیلم بیش از حد محبوب شود، من اصلا راضی نخواهم بود. اما فکر می کنم استقبال از فیلم دقیقا همان چیزی بوده که من می خواستم. ”
فیلم «خانه ای که جک ساخت» داستان یک قاتل سریالی با بازی مت دیلون را تعریف می کند که قربانیانش را که اغلب زنان هستند، به فجیع ترین شکل ممکن می کُشد.

بیشتر بخوانید:
نقد فیلم «خانه ای که جک ساخت»
هنر قتل: از کاراواجو تا فون تریر ؛ تحلیلِ فیلم خانه‌ای که جک ساخت
مصاحبه با لارس فون‌‌ تریر: آمریکا مرا دوست دارد!
ویدیو:مصاحبه‌ی کوتاه با لارس فون تریر در حاشیه‌ی جشنواره کن در مورد «خانه‌ای که جک ساخت»


«خانه‌ای که جک ساخت»
خانه‌ای که جک ساختThe House That Jack Built
کارگردان: لارس فون تریر
فیلمنامه: لارس فون تریر
بازیگران: مت دیلون، اوما تورمن، برونو گانتس، اد اسپیلرز
ژانر: درام
مدت زمان فیلم: 152 دقیقه
کشور: دانمارک، فرانسه
زبان: انگلیسی
سال اکران: 2018


Latest

Read More

Comments

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
نام خود را وارد کنید

12 + one =